حال که متوجه شدید کریر چیست و چه وظایفی دارد، احتمالا این سوال در ذهنتان پدید آمده که کدام شرکت انتخاب بهتری خواهد بود؟ در واقع مشتریان اصلی کرییرها خود فورواردرها هستند و هزینههایی که فورواردرها از مشتریان خود دریافت میکنند بسیار پایینتر از هزینههایی است که شرکتهای کریری به طور مستقیم از مشتریان دریافت میکنند. اما فکر میکنید که علت این امر چیست؟
فورواردرها با توجه به حجم بالای سفارشی که دارند، حجم بالایی از کالاها را به طور همزمان جابهجا میکنند. به عبارتی دیگر، با پرداخت مبلغی مشخص حجم بیشتری از کالا را جابهجا میکنند و در این میان از تخفیفهای مختلف نیز بهرهمند میشوند.
از طرفی دیگر زمانی که کریرها با یک فورواردر کار میکنند، با یک مشتری کار بلد و آشنا به ریزه کاریهای حمل و نقل طرف حساب هستند و همین امر موجب میشود که کارکردن با آنها راحتتر باشد. در واقع هر دو مسئول حمل و نقل هستند و بهتر متوجه حرف یکدیگر میشوند. همین موضوع باعث میشود که کریرها تمایل بیشتری به کار کردن با فورواردرها با قیمت کمتر داشته باشند. گاهی این قیمتها به حدی پایین است که امکان دارد قیمت پیشنهادی یک فورواردر به صاحب کالا، از قیمت پیشنهادی کریر به همان فرد بسیار کمتر باشد.
همچنین خدماتی که فورواردرها ارائه میدهند، بسیار متنوعتر و گستردهتر از خدمات شرکتهای کریری است. یه عنوان مثال زمانی که یک شرکت کریر دریایی، مسئولیت حمل کالایی از چین به بندر چابهار را بر عهده میگیرد، کاری به فرایند ترانزیت و حمل و نقل زمینی آن از چابهار به نقاط دیگر نخواهد داشت. اما فورواردرها از چابهار تا محل تحویل همراه کالا خواهد بود و مسئولیت آن را برعهده میگیرد. بنابراین کارکردن با فورواردرها برای صاحبان کالا، انتخاب بسیار بهتر و مقرون به صرفهتری خواهد بود.
نظر دهید